copying notes - other notes disappear

As it is said above I´d like to copy a second voice into anexisitng system. But when I do all the existing notes are deleted.
How can I avoid that and have both voice existing?

Thnax

Rechtsklick --> Erweitertes Einfügen --> In Stimme einfügen --> Neue Stimme mit Hals nach unten

Danke sehr! Ist es da normal, dass zB Triolenzeichen auch nochmal mitkopiert werden? So dass da zwei übereinanderliegen?

Yes, if you have triplets in two voices, each voice will show its own triplet bracket/number.

Yeah but what is really strange is that that quarter triplets are XML-imported as even quarter notes …annoiyng ;(

If they’re defined in the MusicXML as triplets, they’ll be imported as triplets in Dorico. It sounds to me as if the MusicXML file doesn’t correctly encode the tuplets. If you want me to check the MusicXML file, please zip it up and attach it here so I can take a look.

Strange because in the 1. voice everything was ok. than in the second voice , just a third lower, when I copied into the 1. voice… it really crashes rhythmically…

If you want to copy tuplets from one voice to another (or to anywhere else), you need to make sure that you select the tuplets numbers/brackets/signposts or they won’t be copied.

If you want to copy tuplets from one voice to another (or to anywhere else), you need to make sure that you select the tuplets numbers/brackets/signposts or they won’t be copied.

As I wrote already. I imported it from the same song with exactly the same rhythm.
If I copy them into another system they are shown wright, but into the same system…

Da musst du darauf achten, dass beim Markieren der Passage die n-tole mit ausgewählt ist, nicht nur die darunterstehenden Noten.

Edit:
Entschuldige, ich hatte pianoleos Post zu spät gesehen. Verstehe ich es richtig, dass du die Truppen zwar von einer Partie (dem XML Import) in die andere (neue von Dorico) kopieren kannst, wenn du die gleiche Auswahl aber in eine neue Stimme im System einfügst, die Truppen verloren gehen?

Danke für Deine Posts.

Verstehe ich es richtig, dass du die Triolen zwar von einer Partie (dem XML Import) in die andere (neue von Dorico) kopieren kannst, wenn du die gleiche Auswahl aber in eine neue Stimme im System einfügst, die Truppen verloren gehen?

Genau das meine ich… ich habe das zweimal nacheinander gemacht, um es zu überprüfen und konnte das reproduzieren.

Jetzt habe ich es halt in ein anderes System gemacht. Dazu kam auch, dass der Text der vorher schon in dem System vorhanden war, sich mit den neuen Noten zT extrem überlappt und zusammengeschoben hat.
Es war also unbrauchbar.
Seltsames Phänomen.

If you want us to look into this, please attach the project, or a fragment of it (e.g. copied and pasted into another project with just one or two players), so that we can take a look. To attach a project you must first zip it up (right-click and choose Compress from the context menu), then attach the zip rather than the uncompressed .dorico project.