Je n'y arrive pas

Dans une mesure à 12/8 j’ai besoin d’enchainements en croches pointées, quelquefois à 2 voix. Après une première croche pointée, la suivante se change en double croche liée à croche dés que je veux créée une liaison de note sur le temps suivant.

Si vous avez une idée très précise du rythme que vous voulez voir écrit, et que vous ne voulez pas que Dorico intervienne, activez le mode force duration (lettre o sur le clavier) avant de rentrer les rythmes. De cette manière, ils ne seront en rien modifiés par le programme.

1 Like

Dorico automatically beams and groups notes according to the meter and their position - Groupement des notes et des silences

You can change the settings for beam grouping and note grouping in different contexts in Notation Options.

You can also specify different groupings as part of the time signature.

For local situations where you still need to override the default settings, you can use Force Duration. However, I would recommend using the other methods first before using Force Duration because the way Dorico works offers a lot of flexibility and overall accuracy.

(L is for Lock to Duration which you can use for repitching phrases without changing the rhythms.)

La lettre sur le clavier c’est “l” ?

non, c’est o, comme je l’ai écrit.

Effectivement cela marche.

Is “allow dotted rests” checked?