Maximizer has dropouts

Hello dear ones,

I have a problem with the RMS on CUBASE.

For my current audiobook, I have an extra project for each chapter. Since the tracks are generally too quiet to be exported like this, I have to rely on the Maximizer.

So the last step before export is always: remove limiter, add maximizer and dpMeter and most of the time I end up with 60% and rightmost “-3db” to my target value of -20db.

So far so good, sometimes it’s 63%, sometimes 65%, depending on how close I was to the mic.

But in 3 out of 30 chapters I have the following problem: The RMS value is at -28db and can NOT be regulated by the Maximizer, no matter if I go to 80, 90 or 120%.

Has anyone had this problem before?

Regards,

Johannes

Hallo ihr Lieben,

Ich habe ein Problem mit den RMS-Werten bei CUBASE.

Für mein aktuelles Hörbuch habe ich für jedes Kapitel ein Extra-Projekt. Da die Spuren generell zu leise sind, um sie so abzugeben, bin ich auf den Maximizer angewiesen.

Der letzte Schritt vor dem Export ist daher immer: Limiter entfernen, Maximizer und dpMeter einfügen und meistens komme ich dann mit 60% und ganz rechts rechts „-3“ auf meinen Zielwert von -20db.

Soweit so gut, manchmal sind es 63%, manchmal 65%, je nachdem, wie nah ich am Mikro dran war.

Aber in 3 von 30 Kapiteln habe ich folgendes Problem: Der RMS-Wert ist bei -28db und lässt sich durch den Maximizer NICHT regulieren, egal ob ich auf 80, 90 oder 120% gehe.

Hatte jemand das Problem schon mal?

Lg,

Johannes