Generate a small MP3 file of the project, a sort of preview?

Hello,

I was wondering if it would be possible in future updates to add the ability for Nuendo or even Cubase to generate a small MP3 file of the project, a sort of preview of the cpr or npr file. It’s true that when I compose, I create projects with any name and when I have to come back to them, if I’ve created many other projects afterwards, I don’t know which is the one I want to open. Such a cpr or npr file preview would be more than useful, as it would avoid having to open all the projects (with their vst, audio loading times…).

A small mp3 file that would be updated as the project progressed. An mp3 or similar that would let you listen for a few seconds and let you know exactly which project you’re about to open. And for those of you who might be wary of such a feature, not least because of the extra storage space involved, well, you can disable this option in the preferences.

I don’t know if other editors have already released this type of feature, but it would be excellent.

Thank you in advance for your understanding and support.

Original French

Bonjour,

Je me demandais s’il était possible lors de futures mises à jour d’ajouter la possibilité pour Nuendo ou même Cubase de pouvoir générer un petit fichier MP3 du projet, une sorte de preview du fichier cpr ou npr. Il est vrai que lorsque je compose, je crée des projets avec un nom quelconque et lorsque je dois revenir dessus, si j’ai créé beaucoup d’autres projets par la suite, je ne saches plus lequel est celui que je souhaite ouvrir. Une telle preview de fichier cpr ou npr serait plus qu’utile puisqu’elle permettrait d’éviter les ouvertures de tous les projets (avec les temps de chargement vst, audio…).

Un petit fichier mp3 qui s’actualiserait au fur et à mesure que l’on avance sur le projet. Un mp3 ou autre qui permettrait d’écouter quelques secondes et nous permettrait de savoir exactement quel projet nous sommes sur le point d’ouvrir. Et pour les personnes qui serait frileux d’un tel atout à cause notamment de la place supplémentaire sur le stockage, et bien la possibilité de désactiver cette option dans les préférences.

Je ne sais pas si les autres éditeurs ont déjà sorti ce type de features mais en tous cas, ce serait franchement excellent.

Merci par avance pour votre compréhension et votre support.

That is a bit senseless to the majority of the users.
How should the DAW identify the differences between the projects?
Imagine, a movie score with 90 minutes compared to a commercial with 30sec…

Maybe you could change the naming scheme for your projects?
I use the automatic numbering a lot. (save as new version)