Hello,
I’m trying to transfer a handwritten score on Dorico. On that score, comes a part where two different tempi work at the same time, of course on two different voices. Does anyone know how to write it easily for I can`t find a way in the “help” menu.
in the oncoming music, the tempo is q=84. At the double bar, le percussion tempo comes to q=112. The link between is 4/3 as we can see that the bars coincide after 15 quavers in the flûte line and 20 quavers in the percussion line.
AFAIK, different tempi alla Gruppen is not a feature implemented in Dorico. There is probably some solution using hidden tuplets that span over many bars (such as 20:15q) but in any case, it’s going to be quite complicated
Merci pour votre réponse. J’ m’en doutais un peu, mais j’espérais avoir une réponse mettant en œuvre une partie du programme qui m’aurait été inconnue.
Mais bon, faisons contre mauvaise fortune bon cœur et je vais essayer votre système avec les n-olets.
Dites moi simplement comment effacer à la fois les barres de mesure, les indications de n-olets et les indications de mesure?
Merci d’avance.
Pour ne pas afficher les n-olets, il y a deux propriétés à changer (pas de crochet et pas de nombre).
Pourquoi effacer les barres de mesure ?
Pour masquer une signature rythmique, c’est également dans les propriétés