Variaudio group editing has disappeared in cubase 7?! Eng&Fr

Hello !

Is someone knowing how to edit (correct the key) multiple notes at the same time on vari audio like in cubase 6?

In cubase 6 we just had to clicked on multiple notes and doing just one move with our mouse for them to be placed on the good tune in just one move… But now with cubase 7, if you do that, the correction is just applyed on the single note you clicked on and not on all of the notes you selected… :angry: Could you help me?

Thank you !


Bonjour !

Est-ce que quelqu’un saurait comment corriger la hauteur de plusieurs notes à la fois sur variaudio, comme avec cubase 6?

Avant il suffisait de séléctionner (mettre en surbrillance) plusieurs notes puis de bouger la souris et toutes les notes se calaientt dans le bon “accordage”.

Mais maintenant, avec cubase 7, si on séléctionne plusieurs notes et que l’on cherche à toutes les accorder en même temps, l’accordage ne s’appliquera que sur la note sur laquelle on a cliqué et non sur toutes les notes comme sur cubase 7 :angry:

Quelqu’un aurait une solution?

Merci

Oui j’ai une solution : utiliser mélodyne ! :wink:
Non, sérieusement c’est relatif à ton système, moi ça marche très bien, je corrige toutes les notes sélectionnées d’un coup. Essaie de réinstaller peut ètre.

Yes i have a solution : use melodyne !
No seriously it’s system related, works fine here, correcting a bunch of selected notes in a single click. Reinstall, maybe ?

Having the same problem. Cannot snap a full verse into it’s closest key like in 6.5.

Please help. I can’t imagine how long editing word for word would take.

Thank you!

I still have no answer…

Keep me in touch if you find a solution please!