Word processor in Dorico

Hi, I would like to deepen this aspect: when you transcribe musical manuscripts you also write the critical apparatus, where the various comments concerning the manuscript are inserted that the musicologist reports in the editorial notes placed at the beginning or end of the publication using an external word processor to the program.
Instead I would suggest creating a word processor that can be recalled within Doric using the “Comments” tool or as a standing tool.
The use of this little word processor would allow you to write as once once without having to work loading an external word processor.
Obviously the file should be in .odt format, so as to allow a possible completeness with an external Word Processor.

Example of a critical apparatus fig.1

Thank you…


Salve, vorrei approfondire questo aspetto: quando si trascrivono manoscritti musicali, ogni volta che si intercetta una nota errata, il musicologo, riporta l’indicazione nelle note editoriali poste all’inizio o alla fine della pubblicazione utilizzando un word processor esterno al programma.
Invece io vorrei proporre di utilizzare un word processor richiamabile all’interno di Dorico utilizzando lo strumento “commenti” oppure come Strumento a sé stante.
L’utilizzo di questo piccolo word processor permetterebbe di scrivere man mano una sola volta senza dover lavorare caricando un word processor esterno.
Ovviamente il file dovrebbe essere in formato .odt, così da permettere una eventuale completezza con un word processor esterno.

Esempio di apparato critico fig.1
Grazie

1 Like